MUDr. Jan Pospíchal

Gynekolog
Po ukončení studia na Vojenské lékařské fakultě Univerzity Karlovy v Hradci Králové jsem v roce 1990 nastoupil na gynekologické oddělení Nemocnice Pardubice, kde jsem působil jako sekundární lékař do absolvování II.atestace v roce 2000.

Po úspěšné atestaci v oboru jsem se rozhodl již plně věnovat samostatné ambulantní praxi, kde jsem mohl plně využít nabytých teoretických i praktických zkušeností, zejména v oblasti ultrazvukové diagnostiky. V současnosti provozuji komplexní gynekologickou a porodnickou péči v ordinacích v Přelouči a Chvaleticích

Naše Služby

Preventivní prohlídky

Preventivní prohlídka u gynekologa je důležitá součást péče o zdraví žen. Tento pravidelný kontrolní zdravotní zákrok umožňuje včasné odhalení případných problémů s reprodukčním systémem, jako jsou například nádory dělohy či vaječníků, záněty, infekce a další.

Při této prohlídce lékař provede potřebná vyšetření, jako je například gynekologické vyšetření, ultrazvukové vyšetření, test na sexuálně přenosné nemoci a další. Včasná diagnostika umožňuje zahájení adekvátní léčby a může tak výrazně snížit riziko vážných zdravotních problémů v budoucnu. Proto je důležité, aby každá žena pravidelně navštěvovala svého gynekologa a věnovala pozornost svému zdraví.

Ultrazvuk

Ultrazvukové vyšetření je běžnou součástí péče o zdraví žen u gynekologa. Pomocí ultrazvukových vln je možné zobrazit vnitřní orgány pánevního dna, jako jsou děloha, vaječníky a vejcovody. Toto neinvazivní a bezbolestné vyšetření umožňuje zjistit případné problémy, jako jsou například cysty, nádory nebo další abnormality, které by mohly ohrožovat zdraví ženy. Ultrazvuk také umožňuje sledovat vývoj těhotenství a zabezpečit jeho průběh. Před vyšetřením není nutná žádná zvláštní příprava a samotné vyšetření trvá jen několik minut. Tento pravidelný kontrolní zdravotní zákrok může významně přispět k ochraně Vašeho zdraví.

Diagnostika přednádorových stavů děložního čípku

Diagnostika přednádorových stavů děložního čípku je důležitou součástí preventivní péče o zdraví žen. Tyto přednádorové stavy mohou být detekovány během pravidelného gynekologického vyšetření, které zahrnuje test na HPV infekci a PAP test. PAP test spočívá v odběru buněk z děložního čípku a následném laboratorním vyšetření těchto buněk.

Pokud jsou detekovány abnormální buňky, lékař může doporučit další vyšetření, jako je kolposkopie nebo biopsie. Tímto způsobem může být odhalen rakovina děložního čípku v rané fázi, což zvyšuje šanci na úspěšné vyléčení. Proto je důležité, aby každá žena pravidelně navštěvovala svého gynekologa a podstupovala pravidelné kontrolní zdravotní zákroky, včetně testu na HPV a PAP testu, které mohou předcházet vážným zdravotním problémům v budoucnu.

Diagnostika a léčba funkční neplodnosti

Funkční neplodnost u žen se vyskytuje, když nedochází k oplodnění vajíčka přesto, že nejsou zjištěny žádné organické problémy. Gynekolog může provést různá vyšetření, aby zjistil příčinu této neplodnosti. Mezi nejčastější patří hormonální testy, ultrazvukové vyšetření a sledování ovulace. Pokud se zjistí příčina, může být léčba zaměřena na odstranění této příčiny. Například pokud je problémem nedostatek progesteronu, může být předepsán lék, který ho nahrazuje.

Pokud jsou problémem otoky v děložní sliznici, mohou být léčeny pomocí hormonální terapie. Existuje také řada léčebných metod, které mohou zvýšit šanci na úspěšné oplodnění, včetně intrauterinní inseminace nebo asistované reprodukce. Je důležité mít na paměti, že léčba funkční neplodnosti u gynekologa může být složitá a zdlouhavá, ale s pomocí odborníka a pravidelného sledování by měla být úspěšná.

Malé výkony typu biopsií z čípku

Malé výkony typu biopsií z čípku jsou běžným zákrokem prováděným gynekology. Biopsie může být provedena v případě podezření na rakovinu děložního čípku nebo jiných abnormalit, které mohou být zjištěny během preventivního gynekologického vyšetření. Během výkonu je odebíráno malé množství tkáně z čípku, která je poté poslána k laboratornímu vyšetření. Výsledky biopsie mohou pomoci při stanovení diagnózy a následné léčbě. Biopsie z čípku se provádí během běžného gynekologického vyšetření a obvykle trvá pouze několik minut. Je to běžný a bezpečný zákrok, který by měl být prováděn pouze kvalifikovaným a zkušeným gynekologem. Po výkonu může pacientka mít mírné krvácení a bolest, které by měly být do několika dnů zcela odeznít.

Zavádění tělísek

Zavádění tělísek je běžným zákrokem prováděným gynekology. Tělíska jsou malé, plastové nebo kovové předměty, které se vkládají do dělohy ženy, aby se zabránilo nechtěnému těhotenství nebo léčilo jiné gynekologické problémy, jako například silné krvácení během menstruace. Tělíska mohou být vkládána během běžného gynekologického vyšetření a obvykle trvá pouze několik minut.

Gynekolog bude s pacientkou probírat možnosti tělísek a pomůže ji vybrat tu nejvhodnější pro ni. Během zavádění tělísek může pacientka pocítit mírné křeče nebo bolest, které by však měly být do několika dnů zcela odeznít. Je důležité dodržovat pokyny gynekologa ohledně zavádění a péče o tělíska, aby byla účinnost a bezpečnost zachovány.

Klimakterická a antikoncepční poradna

Klimakterická poradna a antikoncepční poradna jsou dvě služby, které gynekologická ambulance poskytuje pro ženy v různých věkových kategoriích.

V klimakterické poradně mohou ženy získat informace a poradit se s lékařem o příznacích menopauzy a dalších souvisejících zdravotních problémech. Lékař může poskytnout konkrétní doporučení a navrhnout vhodnou léčbu, pokud je to nutné.

Antikoncepční poradna poskytuje ženám podrobné informace o různých metodách antikoncepce a pomáhá jim vybrat tu nejvhodnější pro jejich životní styl a zdravotní stav. Gynekolog může také předepsat nebo aplikovat antikoncepci a pravidelně sledovat její účinnost a případné vedlejší účinky.

Jsou důležité pro udržení zdraví a pohody žen v různých fázích života a mohou pomoci předcházet zdravotním problémům a komplikacím.

Těhotenská poradna

Těhotenská poradna je důležitou součástí péče o těhotné ženy a věnuje se jak zdraví matky, tak i zdraví plodu. Těhotenskou poradnu provozuje gynekolog s odbornými znalostmi v oblasti perinatologie a porodnictví. V rámci poradny lékař sleduje vývoj těhotenství, průběh porodu a následnou péči o novorozence. Pravidelně provádí ultrazvuková vyšetření, kontroluje zdravotní stav matky, měří krevní tlak a sleduje případné komplikace.

Nabízíme také poradenství v oblasti výživy, cvičení a přípravy na porod. Cílem této péče je zajistit bezpečné a zdravé těhotenství a porod a minimalizovat rizika pro matku i dítě.

Veškerá ultrazvuková vyšetření včetně 3D a 4D ultrazvuku

Ultrazvuková vyšetření jsou důležitou součástí péče o ženské zdraví a mohou poskytnout důležité informace o stavu orgánů, včetně dělohy, vaječníků a prsů. V současné době je k dispozici také 3D a 4D ultrazvuk, který umožňuje realistickou vizualizaci plodu a poskytuje podrobnější informace o jeho vývoji a zdravotním stavu.

Ultrazvuková vyšetření jsou prováděna zkušenými gynekology s potřebnou odbornou kvalifikací. Pomocí ultrazvuku lze například detekovat nádory, cysty, endometriózu, nebo předčasné stárnutí vaječníků. 3D a 4D ultrazvuk pak umožňuje sledovat vývoj plodu, odhalit případné vývojové vady a poskytuje představu o vzhledu dítěte v různých fázích těhotenství.

Všechna ultrazvuková vyšetření jsou neinvazivní a bezbolestná a lze je provést v ambulantních podmínkách. Pokud máte zájem o ultrazvukové vyšetření, doporučíme vám nejvhodnější typ a průběh vyšetření pro váš konkrétní případ.

Objednejte se na vyšetření

Přijímáme nové pacientky a zajišťujeme kvalitní péči v oblasti gynekologie a porodnictví. Neváhejte a objednejte se k nám na vyšetření, abyste si zajistily nejlepší možnou péči pro své zdraví a zdraví vašich dětí.

Ceník služeb nehrazených pojišťovnami

Jednorázové vaginální zrcadlo:
30,-
Foto z ultrazvuku:
100,-
Nahrávka z ultrazvuku na flash disk:
100,-
(u pacientek, které absolvovaly screening v I. trimestru zdarma)
Výpis z dokumentace na žádost pacientky:
200,-
Výkony spojené se žádostí na interrupci:
500,-
Genetický screening v I. trimestru těhotenství:
1000,-
Komplexní vyšetření u nepojištěných pacientek:
700,-

Napište nám

Pokud se nemůžete dovolat, zašlete nám email na info@gynekologie-chvaletice.cz a my vám zavoláme zpět, jakmile to bude možné.

Objednejte se na vyšetření

MUDr. Jan Pospíchal
Gynekologická ordinace ve Chvaleticích a v Přelouči
Kompletní ambulantní služby v oblasti gynekologické péče (ultrazvuk, klimakterická poradna, poradna pro antikoncepci, vyšetření funkční sterility, zavádění tělísek, drobné výkony typu biopsií atd.)
Ordinace Chvaletice
U Stadionu239, Chvaletice